2014 yılından bugüne Çorlu`da ki trafik sıkışıklığının bilimsel olarak araştırılması doğrultusunda çalışmalarda bulunan Pamukkale Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Ulaştırma Ana Bilim dalı Başkanı Prof. Dr. Soner Haldenbilen araştırmalar neticesinde yapılması gereken düzenlemelere ilişkin hazırladığı rapor ile ilgili açıklamalarda bulundu. Prof. Dr. Haldenbilen hazırlanan raporu Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi Ulaşım ve Koordinasyon Merkezi’ne (UKOME) verdiklerini ve kısa sürede gerekli düzenlemelerin yapılmasını beklediklerini belirtti.
“Çorlu`da Ulaşım Ile Ilgili Operasyonları Uzaktan Yönetmek Çok Zor”
- 25 Eylül 2017
- 1349 Kez Okundu
“Çorlu`da
ulaşım ile ilgili operasyonları uzaktan yönetmek çok zor”
Haldenbilen açıklamalarında; “Çorlu`da 2 yıldır
çalışıyoruz. 32 kavşakta araç geçiş sayısını, bekleme süresini ve kavşakların
hizmet düzeyini belirledik ve herhangi bir çalışma yapılmadı. Rapor
oluşturuldu, bu rapor Büyükşehir Belediyesine verildi. Büyükşehir Belediyesi
ilgili birime gidin bu kavşakların sinyalizasyon düzenlemelerini yapın diyecek.
Çorlu`da ulaşım ile ilgili operasyonları uzaktan yönetmek çok zor burada sürekli
sahada operasyon yapılması gerekiyor. Tekirdağ`dan bizim kavşaklarımızı bizim
önemsediğimiz kadar önemsemiyorlar ama biz yaşadığımız şehri önemsiyoruz. Bunu
iyileştirmek için de biz hazırladığımız raporları onların önüne koyacağız, sadece
onların yapması gereken uygulamak. Kısaca pastayı yaptık önlerine koyduk tek
yapmaları gereken pastayı yemek.” şeklinde konuştu.
“Her
kavşağın karnesini çıkardık”
Prof. Dr. Haldenbilen amaçlarının kavşakların
gerçekten parametrik olarak durumunun algılandığı değil, mühendislik yönünden
sıkıntılı olan kavşakların tespit edilmesi olduğunu belirtirken; “Burada en çok karşımıza çıkan paradoks Orion
kavşağından daha kötü kavşaklar da var olduğu.
Ama herkes oraya odaklandığı için orası daha sıkışık ya da problemli
bölgeymiş gibi hissediliyor. Santral ve Kız Meslek kavşakları da belli
aralıklarla raporlandı ve belediyeye teslim edildi. Son raporumuzda
sinyalizasyonlarda bekleme süreleri ile ilgili çalışmamızı sunduk. Kavşakların
hizmet düzeyi adını verdiğimiz bir karnesi var. A en iyisi E en kötüsü olan.
Biz genelde kent içlerinde kavşakların C orta seviyede ya da B iyi düzeyde
çalışmasını bekleriz. Bunun için de gecikme dediğimiz insanların kırmızı ışıkta
beklemesi ile zaman kaybı var. Yaptığımız analizlerle bunu ölçümlüyoruz hesaplıyoruz.
Bunları hesapladık ve her bir kavşağın kavşak genelinde karnesini çıkardık”
dedi.
“32
Kavşakta drone ile araç sayımı yapıldı”
32 kavşakta çalışma yaptıklarını sözlerine
ekleyen Haldenbilen; “Bu çalışmayı okullar açık olduğu dönemde yaptık. Sabah öğlen
ve akşam olmak üzere saydık. Bu işlemde önce insansız hava aracı olan droneleri
kullandık daha sonra ise arkadaşlarımız kaç araba geçmiş ne yapmış diye bu
görüntülere dayanarak sayım işlemini gerçekleştirdiler ve bu verileri tablo
haline getirdiler. Karar vermeden önce alternatifleri değerlendiriyoruz.
Mühendislik bir eylem yapmadan önce alternatifleri değerlendirmeği gerektirir.
Önce diyoruz ki buradaki devre süresini düzeltirsek acaba bir problem var mı
fazla mı yanıyor az mı yanıyor doğru mu neler yapılabilir. Önce
sinyalizasyondan başlıyoruz. Sinyalizasyonla ne kadar iyileştirebiliriz ona
bakıyoruz. Eğer sinyalizasyon ile iyileşmiyorsa biz burada geometrik düzenleme
yapalım, bunda da kıstasımız ne imar sınırlarımız. Genişleme yapabiliyor muyuz,
dönüş yarıçaplarında bir sıkıntı mı var. Yani önce problemi tespit edip ondan
sonra uygulamaya geçiyoruz. Bu şekilde bütün kavşakların optimizasyonunu yapıp
değişimleri ortaya koyduk. İyileşmeleri gösterdik. Bunları da Büyükşehrin
ilgili birimine ulaştırdık. Arkasından da yapılması gereken geometrik düzenleri
de aktaracağız” ifadelerine yer verdi.